Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

luni, 6 ianuarie 2014

Să fii bun?Să fii rău? Să fii cum simți!

Este cumplit ceea ce ni se întâmplă în viața cotidiană, oameni buni! Dacă ești prea bun, auzi în spatele tău:”Este prost de bun!”, dacă ești rău, oamenii te ocolesc ca pe un câine care mușcă.
Întotdeauna m-am gândit că nu mă costă absolut nimic să fiu bună, înțelegătoare, să nu port ranchiună și să nu mă răzbun, să nu-mi descalific colegii de muncă în fața beneficiarului. Așa am simțit că este bine, așa am învățat de la profesorii pe care i-am divinizat pentru că m-au învățat să zbor cu aripile mele, pentru că nu erau invidioși, pentru că acela pe care l-am iubit cel mai mult și nu mai este printre noi, mi-a spus într-o zi: ”Vezi că poți ajunge importantă și cunoscută. Poți să mă întreci și aș dori să trăiesc și să mă mândresc cu tine!”
Am putut să fac o comparație justă cu alt profesor, care vrea să fie la curent cu toate realizările mele și când i-am spus că am luat premiul III la un Concurs Național de Creație și am apărut în antologia laureaților a dorit să vadă cartea și mi-a înapoiat-o roșie toată, spunând că singurul merit al concursului este slaba calitate a lucrărilor și unde am văzut eu țărani violenți, deși văzuse și el în romanele lui Rebreanu: Ion, Toader Strâmbu. Criticul neplătit mi-a mai reproșat faptul că am acolo în drama mea câteva cuvinte care nu au forma din DOOM, de parcă Slavici, Caragiale, Rebreanu ar fi scris literatură cu dicționerele în față sau cu Gramatica Academiei...
Oamenii doresc să te modeleze, să te facă unul de-ai lor. Îmi vine să râd când în fața mea cineva este îmbrățișat sau mângâiat copilărește pe creștet și i se spune: ”Ești de-al nostru!”
Detest complicitățile de acest fel, pentru că eu vreau să fiu așa cum mă simt confortabil!
Este adevărat că sunt elevi care nu prețuiesc bunătatea și înțeleg totul greșit. Dragii mei, nimeni nu vă va păzi când vă veți redacta teza de doctorat sau lucrarea de licență să vadă dacă plagiați sau nu, de aceea dacă ați copiat la teză, v-ați păcălit singuri și nu este cazul să spuneți asta de la tribună să vă audă o țară! Profesorul nu poate învăța pentru voi, deși ați auzit că este tras la răspundere pentru rezultatele voastre și speculați acest lucru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu