Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

sâmbătă, 9 mai 2015

Iubesc Carrefour Orhideea


Iubesc Carrefour Orhideea din multe motive. Răscruce a vieții mele multe dintre întâlnirile, trecerile și petrecerile mele prin București au avut loc aici. Când sora mea era studentă consideram o sărbătoare întâlnirea noastră în Carrefour, cumpărăturile modeste și desertul luat la unul dintre restaurantele de-aici. Mărfurile noi despre care nu știam nimic ne lăsau cu gura căscată. Alergam kilometrii întregi cu coșul fără să obosim, luam din raft și puneam la loc sau adăugam în coș, pipăiam, miroseam, comparam, apreciam forma fructelor exotice pe care nu le văzusem în viața noastră...
Am pus multe lucruri la cale cu prietene stând la o cafea pe terase, am scris și câteva povestiri inspirându-mă de-aici. Acum iubesc locul și oamenii pentru că nepotul meu, Matei, consideră o distracție să mergem împreună la Carrefour Orhideea. Aici a descoperit cea mai delicioasă înghețată cu mentă din lume și cel mai aprovizionat magazin de jucării. Mă trage de mânuță și la animale, admiră papagalii și broscuțele țestoase minuscule, întrebându-mă:
- De ce nu-mi cumperi una căci voi avea grijă de ea?
Când a fost în București ultima dată timpul nu ne-a fost favorabil. Nu am putut să-l duc în locul minunat, iar el și-a amintit cum de Paște a făcut poze gratuit cu iepurașul acolo, iar o fată frumoasă l-a ajutat să deseneze un ou și să-l coloreze.
- Era așa de frumoasă, încât îmi venea să o sărut pe buze, mi-a mărturisit copilul! Când mă voi face mare mă mărit cu ea.
A trebuit să-i explic multe lucruri: că mai întât trebuie să meargă la școală, să-și aleagă o profesie, să devină responsabil și apoi să se însoare, atenție, nu să se mărite, fiindcă nu este fetiță!
Gestul lor de a se ocupa de copii înainte și după sărbătorile pascale a fost mai mult decât generos. Astfel de amintiri nu se uită. Scriu aceste rânduri pentru a le mulțumi tuturor celor care lucrează aici; de la cel care spală podeaua, până la casier și responsabil de raion. Pentru că nu l-am putut duce în Carrefour pe Matei, m-am gândit că-mi spăl păcatele dacă-i trimit pepene și o jucărie interesantă. Aș fi vrut ca fructul să fie tăiat să văd exact ce cumpăr. I-au mai luat părinții săi din altă parte unul întreg, pe care au dat o căciulă de bani, și pe care a trebuit să-l arunce fiindcă nu era comestibil. În tot raionul nu era o bucată de pepene, de aceea am îndrăznit să-l deranjez cu un telefon pe șeful sectorului legume-fructe și să-i spun dorința mea.
- Alegeți un pepene și asteptați la galantar, mi-a spus amabil! Va veni cineva special pentru dumneavoastră, iar fructul va fi tăiat!
Nu au trecut nici cinci minute, iar eu duceam în sacoșă minunea dulce și zemoasă fiindcă acel angajat își  respectă clienții și îi tratează cu respect!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu