Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

duminică, 16 august 2015

Să fim selectivi cu oamenii pe care-i acceptăm în viața noastră!



Ieri vorbeam cu un prieten din India despre lume și viață și am reținut un gând plin de înțelepciune:”Când pot să aleg, mă feresc de oamenii răi și mă apropii doar de cei buni!”
Mi s-a părut soluția ideală pentru a fi protejat de tentații, de suferință, de deteriorare spirituală. Oamenii sunt ca și merele așezate pe o tarabă: stau unul în vecinătatea celuilalt, iar boala se ia. Uneori și aroma celui mai puternic o combate pe a celui mai slab... Experiența milenară a românilor legată de acest aspect s-a concretizat în proverbul:”Un măr putred le strică și pe celelalte.”
Dacă acceptăm compania unui o certăreț, fără să vrem vom fi expuși pericolului de a ne afla în centrul scandalului iscat de acesta. Fiind alături de un bârfitor, vom înghiții mizeriile pe care le aruncă asupra tuturor, fiind astfel părtași la vină.
Există oameni care nu au răbdare și bat din picior ca ordinele să li se îndeplinească, sunt persoane pe care nu le mulțumește nimic. Să pleci cu ei în concediu înseamnă să deschizi cutia Pandorei în vacanță și să-ți ratezi clipele de odihnă.
Am văzut oameni care au o plăcere diabolică să contrazică. Poate fi o delectare discuția cu ei? Atunci de ce nu aplicăm selecția?
Selectarea oamenilor cu care ne înconjurăm în viață înseamnă un plus de confort, mai multă liniște și mulțumire. Asta nu presupune că vigilența noastră trebuie să adoarmă, fiindcă putem fi ”înjunghiați” în orice moment de oamenii de încredere pe care i-am ales...
Oamenii buni ne feresc urechile de vorbe urâte, picioarele de locuri periculoase, mâinile de gesturi pe care le putem regreta, mintea de otrava urii, sufletele de sentimentul vinovăției. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu