Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

sâmbătă, 14 mai 2016

O cafea genială pentru „geniile neînțelese”...

„În seara asta îmi înec tot amarul descoperirilor nedescoperite până acum”, vorbeam cu mine însămi, golind pahar după pahar în timp ce barmanul își făcea o cruce mare, mare de tooot că prea era dracul bătrân...
„Să mă înșele cu cea mai bună prietenă, sub ochii mei, iar eu să nu pricep? Să posed o inteligență peste medie, pe care să o facă praf doi oameni de nimic?”
-Domnișoară, vi s-au tulburat ochii aceștia frumoși! Eu nu vă mai servesc! Puteți să scrieți în condica de reclamații, să faceți orice, spuse hotărât barmanul!
M-am trezit ușor din visare și abia  îl vedeam ca prin ceață. Era înăltuț și frumușel, iar sufletul promitea. Era genul acela de om căruia îi pasă de ceilalți, chiar în defavoarea sa... Am venit aici să vorbesc cu paharele, să le spun ce și cum, dar să mă spovedesc unui necunoscut, în niciun caz!
-Sunt un geniu neînțeles, dragule, iar alcoolul îmi deschide poarta magică spre inspirație, i-am spus sughițând și bâlbâindu-mă.
-Vă deschide salonul spitalului să vă operați de ulcer, în mod cert! ...Știți, dacă v-a înșelat, va realiza sigur ce a pierdut și va plânge mult, tare mult după aceea, turnă el sare pe rană.
-Ce-ți pasă că m-a înșelat? De unde știi că era cea mai bună prietenă???
Alcoolul face praf autocenzura. Pun mâna la gură prea târziu.
-Ies din tură peste 10 minute, îmi spune cald. Vă invit la o cafea la Camera din Față!
„Doamne, atât de disperată par? Cine mă crede ăsta, să vă invite în Camera din Față din prima seară?”
Lacrimile îmi curg potop pe obraji.
-Domnișoară, Camera din Față nu este ce credeți dumneavoastră! Nici nu aș fi îndrăznit să...Este cea mai iubită și una dintre celebrele ceainării și cafenele din București. Acolo găsim peste 180 de feluri de ceai și 20 de sortimente de cafea și delicatese de casă.
-Știți, tot în camera din față i-am găsit și pe ei...
-Mai bine să vorbim despre cafea, îmi spune tânărul drăguț, care mi-a pus protector mâinile pe umeri. Ea deschide poarta către inspirație. Geniile au fost mari consumatoare de cafea. Balzac bea peste 50 de cafele pe zi și datorită băuturii magice avem astăzi în patrimoniul culturii Comedia Umană. Beethoven stabilise că 60 de boabe de cafea pentru o ceașcă reprezintă elixirul care-l ajută să fure muzica îngerilor, „Vrăjitorul din Oz” a apărut în urma celor 4-5 cești de cafea tare cu lapte și frișcă, băute înainte de micul dejun...
-Cafeaua lu'mamaie, șoptesc cu ironie...
-Cafeaua lu'mamaie este cea mai bună, spune omul minunat de lângă mine! Savoarea ei alungă toate suferințele din suflet, face să se instaleze uitarea, produce instantaneu vindecarea și inspiră consumatorul să-și trăiască viața în mod constructiv.
Timpul s-a oprit în loc la Camera din Față. Interlocutorul meu îmi poveștește cum urma să fie popit, iar logodnica lui a fugit cu altul cu o seară înaintea nunții. Nu a căutat altă preoteasă, nici parohie nu i-a mai trebuit, ci s-a înscris la altă facultate. Prietenii l-au adus și pe el în locul unde vindecarea se produce instantaneu.
-Cui pe cui se scoate, îmi spune când ne despărțim în fața blocului meu și-mi lasă o pungă de 500 de grame plină cu Cafeaua lu'Mamaie! Nu vrei să bem acestă cafea împreună și să uităm lucruri vechi și mărunte care ne-au marcat viața?


Beethoven

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu