Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

vineri, 10 martie 2017

Interviu cu Doamna de România a cafelei.

Reporterul: Aș dori la începutul acestui interviu să informez cititorii că locuiți într-o vilă sub forma unei cești de cafea care este luminată de reflectoare ca și cum ar ieși aburii din mult râvnita băutură, că vă deplasați într-o limuzină de culoarea cafelei având caroseria din boabe de cafea metalice. La dumneavoastră totul miroase a cafea, iar angajații vă numesc Doamna de România a cafelei. Ne-ați putea explica de ce?
Doamna de România a cafelei: Succesul meu vine din înțelepciunea cafelei. Știți că magica băutură sporește creativitatea și oferă energie suficientă pentru a clădi un vis, chiar și atunci când brațele nu sunt suficient de puternice. Brațele mele au fost frânte din cot de două ori. Prima dată am deschis o cofetărie în oraș. Mai erau trei, concurența acerbă, în plus, la localul meu veneau dor rude și prieteni, așa că prăjitura era din partea casei. A urmat ceainăria. Cine să savureze ceai negru sau ceai pentru cunoscători, când la acest capăt de lume ceaiul din plante este la putere? În plus, locația era situată pe o stradă lăturalnică, pe care am sperat să o fac celebră, dar m-a făcut ea pe mine ducându-mă la faliment...
Reporterul: Observ că nu sunteți deloc reținută în a vorbi despre eșecurile dumneavostră.
Doamna de România a cafelei: Ele m-au mobilizat. Am realizat că singur nu te poți ocupa de toate: de locație, de designul acesteia, de aprovizionare și de găsirea unor rețete de succes. Era prea mult pe umerii unui singur om! Poți să ai nenumărate idei de afaceri și capital, nu poți acționa pe atât de multe fronturi în același timp! Timpul nu mai avea răbdare la infinit cu mine, era anul 2017, aveam deja vârsta la care-ncep să-mi cadă frunzele și să mi se rupă crengile, când, străbătând în disperare mediul online, am dat peste a cincea probă a competiției Spring SuperBlog 2017: „Construiește o franciză de succes!”
 Reporterul: Lăsați-mă să ghicesc! V-ați înscris la SuperBlog, iar câștigul l-ați investit!
Doamna de România a cafelei: Eram destul de prevăzătoare să nu mai pun ouăle într-un singur coș. Dacă m-aș fi împiedicat la vreo probă și nu câștigam nimic...Ceea ce vreau să vă spun are altă semnificație. SuperBlogul este o sursă inepuizabilă de informație și pentru participanți și pentru ceilalți internauți. Pe Francize România am găsit ghidul investitorului într-o franciză și am decis că era timpul să-mi cuceresc propria țară prin intermediul cafelei. Eram destul de coaptă financiar, să nu mă mai arunc cu capul înainte într-o afacere care se înfundă după doi-trei ani, așa că iată rețeta pentru toți cei care doresc să devină întreprinzători:
1) se analizează cu atenție trei-patru francize din același domeniu de activitate
2) se face o analiză amănunțită a situației finaciare a francizei
3) se alege francizarul și tipul de afacere
4) se pun pe masa negocierii așteptările părților implicate în contract
5) se face planul de atac
6) semnarea contractului de franciză.
Reporterul: Vă dezvăluiți cu generozitate rețeta succesului. Nu vă este frică să nu vină cineva din spate și să vă ia caimacul de la ceașca de cafea?
Doamna de România a cafelei (sigură pe sine): Asta nu se întâmplă când în spatele tău stau un brand și o rețetă sigură de succes!
Reporterul: Și cum ați ales francizaThe Coffee Shop?
Doamna de România a cafelei : Sensibilă cum sunt, mai întâi m-am îndrăgostit de deviza lor:„Oricine trebuie să-și permită o ceașcă de cafea bună!” Mi s-a părut că sună divin. Apoi cifra de afaceri din 2015 era de 14 milioane, locațiile fiind răspândite în România și în Bulgaria. Totul a decurs pe repede înainte:
mi-au oferit asistență la alegerea locației și negocierea contractului de închiriere, s-au ocupat de design și amenajarea magazinului, mă vizitau lunar să monitorizeze performanța și veneau cu rețete de succes verificate, mi-au asigurat aceesul la cele 1000 de tone de cafea...În țara noastră erau 5 francize, iar eu le-am dublat. Am început să cuceresc oraș cu oraș țara, prin intermediul cafelei.
Reporterul: Sunteți furnizorul de cafea numărul I din țară. Cum ați reușit?
Doamna de România a cafelei: Simplu:gusturile clienților a reprezentat literă de lege pentru mine. A dorit cineva cafea Kopi Luvak (știți din aceea foarte scumpă, fiindcă provine din excremente de pisică), am comandat-o de la capătul lumii pentru el! În plus, am fidelizat clienții prin cadouri, i-am provocat să creeze și să participe la acte umanitare. De sărbători am oferit celor care ne treceau pragul o cafea și o prăjitură. De Crăciun am avut o activitate numită :„Dar din dar se face Rai”. Clineții primeau cafea, dacă dăruiau ceva sau donau o sumă oricât de mică, pentru copiii abandonați și bolnavi sau bătrânii singuri. Am adus dirijor, am selectat cele mai frumoase voci dintre clienți și ne-am dus cu colindul; colindul cafelei la cei singuri și nefericiți!
De Mărțișor clienții noștri au participat la ateliere, iar creațiile lor au fost vândute la licitație.  Banii au mers la spitalele de copii. Am dăruit viață, sănătate, bucurie, cafea bună din belșug tuturor românilor.
Reporterul: Masterfranciza dumneavostră tinde să ajungă monsterfranciza, în sensul bun al cuvântului.
Doamna de România a cafelei: Suntem pregătiți să cucerim Balcanii! Dacă în trecut turcii și fanarioții ne cucereau pe noi, acum, prin intermediul cafelei, Balcanii ne vor sta la picioare!
Reporterul: Nu s-ar zice că ați avut vreodată mâna ruptă sau fracturată din cot, cum afirmați la începutul interviului...
Doamna de România a cafelei: O voință de fier găsește mereu un braț sănătos prin care să acționeze. Așa definesc eu franciza: brațul și piciorul de fier care mă susțin când propriile neglijențe în afaceri m-au făcut bucățele!
Reporterul: Un gând final?
Doamna de România a cafelei: Un gând de recunoștință pentru Spring SuperBlog 2017.
 
 
 


 

 
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu