Propuneri colaborare

Propunerile de colaborare le puteți trimite pe adresa de e-mail:
elenalarisastan@yahoo.com.

duminică, 15 octombrie 2017

Dușmănia ar trebui să înceteze, când realizezi că Spânul ți-a fost profesor...

Oamenii rămân în postura lui Harap-Alb toată viața, nu numai în tinerețe și adolescență cu condiția să dorească să învețe, să se dezvolte și să se inițieze permanent în tainele socializării.
Îmi vine să râd când îmi amintesc cu câtă neînduplecare abordam în copilărie personajele negative. Pe atunci nu îmi dădeam seama că numai răul dă adevărata valoare a binelui și numai după o boală sau suferință gravă îți prețuiești cu adevărat sănătatea pe care o consideri un dat firesc al existenței.
Abia astăzi, când eu, Harap-Alb aflat în fază continuuă de inițiere întâlnesc pe drumul vieții mii de Spâni, iar revolta supra nedreptății lor nu ține mult, fiindcă sfârșeșc prin a recunoște că aveam nevoie de ei, ca să nu rămân acolo unde m-a plasat viața la naștere, pot spune cu inima împăcată că am ajuns la un nivel superior de înțelegere a vieții.
Sub ce chipuri au trecut zeci de Spâni prin viața mea?
1) Oameni care mi-au pus la îndoială calitățile și nu mi-au dat șanse de reușită. De la profesori pedanți din gimnaziu sau liceu, până la rude invidioase sau săteni mai mult sau mai puțin rău intenționați care considerau că studiile superioare reprezintă o pierdere de timp și o modalitate de a mă sustrage de la treburile din gospodărie. Întreaga categorie m-a ambiționat atât de tare, încât le-am demontat prejudecățile legate de puterile mele spirituale.
2) Foști iubiți de care m-am despărțit și care au avut impresia că viața mea se oprește simultan cu plecare lor. Nu au făcut altceva decât sa-mi lase drum liber pentru a-mi atinge visul și a-mi îndeplini menirea pe pământ. Știți ce este ciudat? Că mă ispitesc din nou să-mi arate ce fericită aș fi fost, dacă am fi rămas o viață împreună...
3) Căutătorii de noduri în papură, oamenii care m-au criticat permanent, m-au făcut să am oroare de critici și de etichete și să privesc mereu partea constructivă a vieții.
4) Cei care mă jurizează nedrept in diferite competiții, mă modelează constructiv in două moduri:
-mă ambiționează să le demonstrez că s-au înșelat
-mă motivează să jurizez mereu corect ca nimeni să nu sufere din cauza erorilor mele...
Dacă Spânul mi-a fost/ți-a fost profesor bun pe tărâmul fermecat al vieții, dușmănia nu-și are rost!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu